Onze school

De Ouverture betekent letterlijk het begin. Wij zijn een moderne, open, christelijke basisschool en verzorgen kwalitatief goed onderwijs aan kinderen in de basisschoolleeftijd in het Westland..

Op onze school is iedereen welkom. Een school waar kinderen van verschillende achtergronden, met respect voor elkaar, leren samen te te leren en te leven.

Wist u dat de naam Ouverture is gekozen, omdat de school aan de Sibelius (Finse componist) staat en grenst aan de componistenwijk? ‘Ouverture’ natuurlijk als het begin van een muziekstuk, maar ook ‘Ouverture’ als het begin van je schoolloopbaan.

Onze school heeft 17 leslokalen. De leerlingen zijn verdeeld over 16 groepen. De groepsgrootte bedraagt gemiddeld 25 leerlingen.
Van die 16 groepen zijn er vier kleutergroepen. In het voorjaar starten we een instroomgroep voor jongste kleuters.